Sunday 11 December 2011

Twitter mengetengahkan reka bentuk baru mirip facebook ?

19:14

                                          Reka Bentuk Baru

Laman yang menggunakan kaedah follower dan folowing sebagai medium interaksi ini telah melancarkan reka bentuk yang membolehkan pengguna memiliki laman profil dan berbual antara pengguna lain . Konsep yang ketara dapat dilihat pada penambahan halaman profil yang mengetengahkan konsep tweet yang mirip comment pada facebook .

Selain itu , tweeter juga telah melancarkan activity untuk melihat aktiviti following mereka dan ciri ini mirip seakan news feed pada facebook .



Kami menyedari bahawa tweet tidak hanya mengandungi tweet, tapi juga gambar, video dan artikel. Kita tahu pengguna ingin melihat semua kandungan di satu tempat, bukan hanya melalui URL, jadi dengan reka bentuk baru kita memaparkan tweet dalam satu pakej,jelas pengarah platform Twitter , Ryan Sarver yang dipetik melalui Telegraph , jumaat [9/12/2011].

Reka bentuk baru ini akan dilakukan secara berperingkat-peringkat di seluruh dunia dan berkemungkinan pada awal 2012 akan dapat digunakan secara menyeluruh , tetapi kepada pengguna twitter yang tidak sabar menunggu boleh memuat turun versi baru ini melalui telefon pintar .


# jika terdapat sebarang cadangan atau komen , anda boleh meninggalkan komen atau cari di Facebook Shafiqq Haziqq . Sebarang cadangan atau komen yang membina amat dialu-alukan

0 comments:

Post a Comment